op weg naar Tofino-Gold River-Port Hardy.

27 mei 2015 - Port Hardy, Canada

Nadat we Port Alberni hebben verlaten na afscheid te hebben genomen van Teuni, Harry was met de hond van dochter naar dierenarts, jammer hem dus niet meer gezien. Wij richting Ucluelet, maar het ging zo lekker dus doorgereden naar Tofino, onderweg een trail van 1,8 km gelopen over een houten pad, met trapjes op en neer en soms wel erg hoog, maar prachtig park met veel verschillende bomen en planten en vegetatie. We hebben er van genoten, maar het was toch erg vermoeiend en blij weer bij de camper te zijn. Rainforst trail. Daarna richting Tofino, om te kijken of de postboot hiervan vertrekt,, niet kunnen vinden wel mogelijkheid om naar de walvissen te gaan, zien wel of dat mogelijk is in Port Hardy, dichter bij open zee. Toen maar een caperground opgezocht, graag niet onder de bomen maar in de zon. Ze kijken je vreemd aan. Mochten gaan kijken op diverse plaatsen, en vonden een rede lijken plek met zicht op de Pacific Oceaan nr. 30. Jan de camper gesteld en ik gelijk gaan melden. Kon niet had al iemand, dus terug naar Jan, niemand geweest om die plek op te eisen, dus gebleven en weer naar voren want inmiddels wel mensen die keken en op 31 gingen staan. Ja en toen kwamen er mensen die dus 30 hadden, maar gingen wel op 32 staan, dus volgens ons opgelost, nee er hadden mensen 31 gereserveerd en kwamen later, wij toen maar weggegaan. We zijn richting Uncluelet gereden en de camping die we wilden was gesloten, dus doorgereden en in Uncluelet aan het haventje was volop plek en in de zon, zeker de volgende morgen. We hebben hier dus heerlijk geslapen.

Di.26-05-2015
Vanochtend zonder zon opgestaan, de berg aan de overkant, die erg hoog was is niet te zien door de laaghangende bewolking,dus dikkere kleding aan en op pad. Onderweg werd het steeds warmer en in Port Alberni hebben we ons omgekleed in rok en korte broek en luchtige shirt, het was 79F. Ook de airco in de auto aan. We waren aan de haven in Port Alberni en daar weer wat inkopen gedaan. OnderwegnaardeCathedral gegaan waar gigantische bomen staan van wel 700 jr of ouder. Ze zijn ookheel rond waar jezeker met 4 tot 6 man noig heb omhet te omarmen.Toen op weg naar Campbell weg 19, waar we later 19a hebben genomen ,Oceanroute. Prachtig langs de straat van Georgia, mooie foto's gemaakt en lekker buttermilch genomen. Verder op weg en even voorbij Campbell staan we nu op Elk Campground en hebben lekker buiten warm gegeten, wat nog niet is voorgekomen. Ik zit nog in mijn Tshirt en rok buiten en ga zo even bij het riviertje kijken dat langs onze plaats loopt en danbzalmhet wel tijd worden om naar binnen te gaan. Het is hier nu bijna 20 u en volgens mij bij jullie 9 u de volgende dag. Tot de volgende keer als ik Wifi heb.

WO. 27.05.2015
Vanochtend met zo'n door de bomen opgestaan en waren voor ons doen vroeg op en weg. We gingen naar Gold River. Een mooie slingerweg lans de Gold River met brede meren. Ook naar een stuwdam gereden met een zeer grote diepte aan de andere kant, maar de sluizen stonden niet open. Door gereden naar Golden River en ook onderweg nog een zwarte beer op ons netvlies en gestopt en foto gemaakt hij ging rustig door met eten. Wij aan de haven van Golden River een broodje gegeten en ook gevraagd voor de postboot maar die is de hele maand mei in Victoria in de revisie, jammer, dus gaan we nu naar Port Hardy.
Als we bij Parksville zijn weer op route 19 naar port Hardy, dat is een flink stuk rijden. Onderweg bij Strathcona park bij het meer lekker in de zon gezeten en een ijsje uit de diepvries gegeten, ja we zorgen goed voor elkaar. Daarna een mandarijn en een bekertje cola en zo kunnen we er weer tegen, want het blijkt dat we nog ruim 200km. moeten en er dan om 19.30u zijn want we willen op de walvisvangst. We zijn er op die tijd op Campground doch moeten zelf ons plekje zoeken, dat gaat prima. Pannenkoeken gebakken want zo kalm aan moet alle voorraad van deze 5 weken op. Er wordt aan de deur geklopt of we ons willen melden om ons aan te melden en te betalen, office is nog 15min open. Nadat ik dat heb gedaan gelijk code voor Wifi gekregen en zo kunnen de verslagen van deze 3 dagen weer weg en zal ik weer wat foto's opzoeken, groetjes van ons

1. Elly:
    Ha Campers,
    Dat zijn mooie verhalen en prachtige foto's. In werkelijkheid zal het nog mooier zijn!
    Het is een schitterend land!
    Veel plezier en geniet!
    Gr, Ellyxxx
  2. P.Stouthamer:
    28 mei 2015
    Hoi Jan en Gea. Wat jammer nu dat Audry met de hond naar de dierenarts moest, Marcel was al aan het werk. Ja dan is papa dicht bij. Wat leuk dat jullie zo welkom waren bij Harry en Teunie, lieve mensen! Zijn jullie niet wezen pootje baaien aan de Pacfic Oceaan en niet naar Whale staan turen. Wij hadden geluk om bij de vuurtoren van Unclelet naast kenners te staan en hebben er 1 gespot. De spaarde ons 500 dollars uit, want dat koste toen (2009) een vliegtuig tripje, pp. Wat vervelend dat het even niet goed ging op de campground van Tofino. Jullie hadden toch ook weer naast het politie bureau kunnen gaan staan? Maar zijn terug gereden naar Uncluelet, die Indiaanse namen, je breekt er je tong over. Eigenlijk moet dronken zijn om dat uit te kunnen spreken. Port Alberni ligt in een enorm dal en het is er al snel warm, de berg houd het uit de wind. Goed dat jullie het Cathedral park bezocht hebben, dat maakt een diepe indruk, wat een bomen, zo lang als de Lange Jan in Amersfoort. Of beter, 'Onze Lieve Vrouwe toren'. Mooi is de tocht langs de Straat van Georgia, wat een vergezichten. Het is een vogelaars paradijs, beroemd door zijn vele vogel soorten en een gewilde trip voor deze liefhebbers. Ik heb er gieren gespot en andere "Rovers", zoals Harry die noemt. Jullie zijn al voorbij Gold River NP park, klein maar vol met woudreuzen. Vandaag op Walvis vangst, Jan neem wel je harpoen mee en snoer je vast in de boot, het gaat me daar hard over het water. Geen last van een beginnende hernia o.i.d, gaan dan met die banaan! Geniet van deze geweldige tocht, hebben dat vanuit de Plettenburg Bay, Z.Afrika gedaan. Een onuitwisbare ervaring. Koe en Baby, heb het zo op mijn netvlies staan. Gelukkig dat de klop op de deur niet betekende, dat er een andere gegadigde was voor het plekje zich melde. Slaap lekker en maak er een verdere mooie tocht van, wij volgen jullie! Groetjes van Alie en Paul.
  3. Christine van Lente:
    Hi Gea en Jan,
    Wat leuk om dit te lezen. Allemaal bekende plaatsen voor ons. We genieten met volle teugen mee van jullie reis. Groetjes Jan en Christine