Brown's Bay resort, Campbell River.

28 mei 2015 - Heriot Bay, Canada

Misschien lezen jullie 2x hetzelfde, maar er kwamen mooie schepen langs die ik jullie wilden laten zien, maar nu heb ik wel foto's maar mijn verhaal kan ik niet terug vinden, dus maar opnieuw. Vanochtend opgestaan met de zon, jaja het wordt saai, maar laten we er nog maar een paar dagen van genieten, volgens weersvoorspelling gaat he maandag regenen en dan pakken wij het vliegtuig, we nemen de zon mee naar Nederland

We zijn de town van Port Hardy doorgereden en diesel en olie genomen en ook de laatste boodschappen. We wilden met de boot walvissen kijken maar dat kon niet vanuit deze plaats. Volgens zeggen vanuit Telegraph Dove, dat ligt op de weg naar Campbell River. Telegraph Cove ligt 16km van weg 19 en is goed te rijden.

Onderweg 2 zwarte beren gezien maar ze vluchten de berm in voordat we ze op de foto konden nemen, jammer maar we hebben gelukkig al beelden. In TC, wat een historische town is lekker rondgelopen en gevraagd voor de Whaleboat, deze ging alleen zondag of nu met 16 passagiers, we stonden met nog een stel Nederlanders, dus 4 en waar haal je de rest vandaan? Jammer maar dat blijkt dat de vakantie toch te vroeg is voor dit seizoen.wel hebben we kolibries gezien, want er hangen speciale potjes met zoetigheid waar ze op af komen, een leuk gefladder. Toen weer op weg naar onze bestemming 18 km voor Campbell, een Campground aan het water en niet onder de bomen, we staan aan Strait of Georgia. Heel mooi en rustig, er is eb en vloed, en er varen dus grote schepen voorbij. Ga vanavond alle papieren uitzoeken die we mee naar huis nemen en waar we niet zijn geweest gaat bij het oude papier, want hier kennen ze ook recycling.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Elly:
    Ha Gea en Jan,
    Het zit er bijna op, jammer?
    Geniet nog even en een goede terugreis gewenst.
    Gr, Ellyxxx
  2. Anne/jan:
    29 mei 2015
    gea/jan,jammer van de walvissen.Brecht heeft ze in zuid afrika gezien dat was spectaculair. volgende week dus weer in het land dan begint het nagenieten en horen wij de verhalen.Nu nog even genietenAnne/Jan
  3. P.Stouthamer:
    29 mei 2015
    Hoi Gea en Jan. Het is daar goed toeven aan de straat van Georgia, mooi boot. Denk maar niet dat als je weer in Nederland bent, dat het droog is! Jammer dat jullie niet op walvisvangst kunnen. De kolibrie die jullie gezien hebben moet de wat male bruin ogende Rufous zijn, de female heeft een groene waas over haar perenpakje. Maar zou ook zomaar de Anna's kunnen zijn, male groen met rode kop. female heeft een wat rode keel. Ik ben er jaloers op, heb in Z.A me er uren aan staan te vergapen, zo mooi! Bij mijn broer in de achtertuin, in een luie stoel met een telescoop om 5 uur in de ochtend. Iedereen sliep nog. Het park dat ik gisteren bedoelde is het Goldstream Provinciaal Park, net voor Victoria.Ja, de vakantie koek is bijna op, wij zijn ons aan het voorbereiden, nog 3 maanden. Kaarten en reisgidsen van de ANWB, Capitool, ben ik aan het doorspitten. Het oude reisverslag van 6 jaar geleden door lezen. Alle namen aan het opfrissen, wie hoort er bij wie? Kinderen gaat wel, maar dan, kleinkinderen en zelf al achter kleinkinderen, Phoe! Ja alles wordt er gerecycled. Rust lekker uit voor de terug reis en kom weer heel aan. Als je thuis zijn, zullen jullie dit missen, wat een pracht land. Geniet het nog even. Groetjes van Alie en Paul.
  4. Alida helmer:
    29 mei 2015
    Hoi Gea en Jan jullie hebben een geweldige reis gemaakt, als je naar huis komt neem je dan echt de zon mee. want hier is het erg somber dus geniet er nog maar van gr alida