Port Alberni 2

24 mei 2015 - Port Alberni, Canada

Hier het vervolg van deze dag. We hebben een wisselend de dag gehad, vanochtend bewolkt en even later in de zon ontbeten. Op redelijke tijd vertrokken en na 2 u aan de koffie en daar gelijk een museum bezocht, ongeveer de Zaanse schans, maar veel kleiner, huis en school uit 1883 en later toen de trein route werd aangelegd. Toen weer op weg en langs de oceaan zijde gereden op weg 19A. Heel mooi en ook heel gezellig, veel mensen daar want het was prachtig zonnig en warm weer. Voorbij Nanaimo en Parksville de weg genomen naar Port Alberni waar het steeds warmer werd en wij de airco hebben aangedaan. Van mijn buurvrouw Alie had ik adres van haar vriendin gekregen, zij zijn meer dan 60jr vriendinnen, deze vriendin ging op 14jr leeftijd met haar ouders naar Canada en is daar getrouwd en gebleven. Volgens mijn buurvrouw even de groeten doen, zij gaan zelf pas in september. Dus dat gedaan, een geweldig ontvangst, heel verrassend en gelijk binnen komen en thee gezet met eigen gebakken koekjes, mmmmm. Heel wat Nederlands gesproken, dat vond Harrie en Jan fijn, Teuni en ik was wisselend, maar leuk. We mochten cq moesten de camper in de tuin zetten en er blijven overnachten. Nadat we hadden gegeten moesten we terug komen, alhoewel ik ze gevraagd had, maar zij hadden meer ruimte, dus wij op de koffie, nog gezellig nagekletst en mijn buurvrouw een whattsap gezonden met foto van haar vrienden en nu in onze camper om naar bed te gaan. Het was hier een warme winter, bijna geen sneeuw en nu heel warm en geenbregen dat ze bang zijn dat er een water te kort komt. Daarom ziet alles er zo goed uit  en bloeit de brem zo mooi. Morgen op weg naar Tofino.

1. Christine van Lente:
    25 mei 2015
    Gea en Jan, het kriebelt als ik dit verhaal lees. Allemaal beken
    de plaatsen en bekende wegen die jullie rijden. En dan het bezoek. Er zijn veel Nederlanders geémigreerd en dat kun je ook zien in de supermarkt Port Alberni.
    Grortjes jan en Christien
  2. Ans:
    25 mei 2015
    Wat leuk dat jullie die vriendin van Ali hebben bezocht ik lees wel dat jullie het erg naar je zin hebben fijn hoor hier gaat ook alles goed wij hebben Alma en Wim op visite en die genieten ook volop liefs van ons
  3. Ad schuurmans:
    25 mei 2015
    Het zijn mooie verhalen het is zeer boeiend geniet er maar van hier is alles goed groetjes
  4. Greet:
    25 mei 2015
    Ik kan me zo goed voorstellen dat het heel leuk voor Teuni en Harry is geweest omdat jij Gea Alie natuurlijk echt kent en al heel lang en ook dat je nog eens uit Amersfoort komt. groetjes voor jullie!
  5. Elly:
    25 mei 2015
    Hallo Jan en Gea, Zo te lezen hebben jullie weer heel wat beleefd. Ik was een paar dagen niet thuis, dus kan nu weer reageren. Heel veel reisgenot!
    Gr, Ellyxxx
  6. Alie:
    25 mei 2015
    Wat grappig dat jullie nu bij de fam Vissia beland zijn. We hadden het ergens verwacht, omdat we het adres gegeven hadden , maar toch. Victoria, zo herkenbaar voor ons. Over goed 3 maanden zitten wij daar ook met thee en eigen gebakken koekjes. Groetjes van Alie en Paul
  7. Alie:
    25 mei 2015
    Beste mensen. We zijn net terug van de Camping. 1e P dag mooi weer en vandaag, een ijskoude oosten wind. Wat leuk dat jullie toch bij de fam Vissia beland zijn. Als we de ogen dicht doen, zien we de route die jullie gereden zijn vanuit Victoria. Je kund de mount Robson zien liggen en dat is dan aan de grens met Amerika. In port Alberni moet eigenlijk in sept zijn, de zalmfeesten. Op de thee bij Teuni en zelf gebakken koekjes krijgen, heerlijk. Alie en Paul