Vancouver eiland 2

22 mei 2015 - Saanichton, Canada

Vervolg van mijn verhaal:
Na 20 ,km was ik op de plaats van bestemming maar geen Jan gezien receptie naar zijn telefoon gebeld, werd niet opgenomen. Jan heeft het behoort maar was nog 2 min van ons verwijderd. Hij had de camper al geparkeerd in de rij voor controle en wij waren 1 na de laatste van de 38. Na alle controle en verrekening we hebben 6100 km gereden dus meer dan 1100 over ons budget, kreeg Jan een fles wijn voor zijn verjaardag. Wij op weg naar Tsawwassen naar Victoria op Vancouver eiland. We waren om 14.15 op de boot en om 15.30 op het eiland. Onderweg op een speciale plek op de boot met lekkere hapjes konden we de reis goed volgen. Later nog op het dek geweest 7 hoog wel zonnig en winderig, vlug naar de camper terug. We waren in Sidney bij infocentrum waar 2 lieve dames ons hielpen voor informatie over camping en omgeving en wij met een tasvol info op pad gingen.de camping ligt aan de Saanichtonbay, waar we dus uitzicht hebben op de zee. We zijn niet uit eten gegaan, daar beide toch te moewaren en hebben iets uit de vriezer gegeten wel met een wijntje. Morgen naar Victoria en dan heerlijk op ons gemak lekker ergens eten zodat we ervan kunnen genieten. Dit zijn dus weer de wederwaardigheden die wij hebben beleefd. Bedankt jullie voor de fijne felicitaties, ook die in de nacht, dus daarom duiken wij nu in bed.

1. Alie:
    23 mei 2015
    Beste mensen. Ik lees dat jullie elkaar toch weer gevonden hebben, gelukkig. Wat een wachtrij, 38 voor je, dat is niet mis. Kilometervreters! Ja, had al gezegt, dat je van het dek waait. Nu op Camping zeezicht, heerlijk de zoute zeewind opsnuiven. Het is hier nog vroeg en hopen dat de reactie met niet te veel lawaai binnen komt. Geniet van Victoria en de bedrijvigheid in de haven. Watervliegtuigen vliegen af en aan de Ferry uit Seattler, de watertaxi's en de kraampjes rond de haven, met het vele publiek. Veel bloemen daar. Geniet het. Groetjes van Alie en Paul.
  2. Alie:
    23 mei 2015
    Als jullie toch naar Port Alberni reizen, vergeet dan niet het Cathedral Grove/MacMillan Park te bezoeken met zijn woud reuzen. Je rijd er langs. Adres op mobiel toe gezonden. Tofino aan de west coast, met zijn long beach is ook een mooie dag rit. Groetjes Alie en Paul
  3. Jan en Christine:
    23 mei 2015
    Tofino, zeker niet overslaan. Veel plezier nog deze laatste week alweer ?
  4. Christine van Lente:
    23 mei 2015
    Hoi Gea en Jan, de westzijde van het eiland is beslist de moeite waard! Veel plezier. Christine