Rocky Mounton trein

18 mei 2015 - Porteau Cove Provincial Park, Canada

vannacht lichte regen, maar bij het opstaan schitterend weer, zon volop aan de lucht en alleen goede temp. We gaan op weg na eerst het vuile water en sanitair te hebben geloosd en schoon water ingenomen bij een sanu-dump, dat kost geld bovenop je camping die hier wel heel veel meer kosten dan in het begin van onze reis, maar ja kom je over de kop dan kom je ook over de staart. Toen dus op weg, we wilde bij Brittanniabeach stoppen meende aan de Howe sound aan weg 99 naar Vancouver, maar daar bleek dus geen afslag naar de kust te zijn dus verder gereden en de eerste de beste afslag genomen, 16% naar beneden en bochtenwerk. Daar op een parkeerplaats neergezet en een pad ingelopen naar het water. Wat we toen zagen was gelijk het paradijs, mooi aangelegd wandelpad en heel veel bloemen en planten volop in bloei een lust voor het oog, en heel veel boom knoesten die in het water hebben gelegen en dus wit zijn uitgeslagen, we hebben hier heel wat foto's geknipt en met besneeuwde bergtop op de achtergrond. Hoop zodra ik weer Wifi heb jullie de foto's te laten zien. Een bewoonster gesproken en bleek dat in Februari het net zo warm was als nu 25* in maart en april iets kouder maar toch nog aangenaam, dus daarom al die mooie bloemen en kleuren. Daar even in de camper koffie genomen en weer verder naar onze volgende campingground.
We rijden langs een inham van de zee, straat van Georgia. Schuin tegenover Nanaimo op Vancouver Is land, wat erg mooi is met de vele eilandjes en bergtoppen. We waren vroeg op de camping, staan onder de bomen dus zonplekjes zoeken, en zijn naar de zee gelopen, waar alleen keien en mosselschelpen liggen en geen zand. Moeilijk om over te lopen en aan de kant heel veel hout dat door het water is opgestuwd. We staan op Porteau Cove Campground. Om even 18.00u ging de Rocky Mounton trein voorbij, jammer dat we dat te laat doorhadden, omdat dat 2 prachtige locomotieven waren met luxe wagons . we hadden steeds goederentreinen gezien van wel 150 wagons, dus dachten deze komt weer voorbij, jammer niet op de foto. Deze gaat van Vancouver naar Kamloops en Jasper en terug een rondje. Lijkt me mooi omdat mee te maken, maar wij genieten op een andere manier. Morgen naar Vancouver en kijken bij Horseshoe Bay waar de ferrys vertrekken naar Nanaimo en wij dat a.s. vrijdag willen doen.

1. Jan en Christine:
    29 augustus 2015
    leuk om dit te lezen, tot straks

Jan en Christine
  2. G de Bruin:
    29 augustus 2015
    Wat een verrassing om een reis verhaal van jullie te krijgen, we wisten er niks van dat jullie weer op reis gingen.Het moet wel goed bevallen zijn. Fijne reis toegewenst, Gerda en Gerard