Olympiade 2010. (116 km)

17 mei 2015 - Pemberton, Canada

We rijden deze dagen maar kleine stukjes want de bergen en de natuur is fantasties.
Vanochtend een lichte regen en wolkjes om de bergen dit is er voor de eerste keer.
We zijn bij Mount Currie foodrestaurant vertrokken na nog geprobeerd te hebben foto's te verzenden, maar was te zwak.
Whistler doorgereden, alle P-plaatsen vol ivm het lange weekend en overal is er iets te doen, dus de mooie hotels en huizen bekeken en verder gereden. Opeens een afslag naar Olympisch dorp van de winterspelen in 2010. Dat wilden we wel zien en ook bleek dat de weg erheen een berenroute was, dus wij nieuwsgierig, maar geen BEER gezien. Ook was de toegang tot het Dorp gesloten. Wij omgekeerd en de weg weer vervolgd. Daar was een campingground op naam van Whistler, erheen gereden 16% stijging in z'n 2 en vele bochten, daar waren ook fietsers, knap hoor. De camping was vol, ja ja wat een pech, dus doorgereden en een volgende geprobeerd en dat is deze dus in Squamish, Alice Lake, even uit het bos lopen, parkeerplaats oversteken en je staat aan het meer, waar de mensen zwemmen en op het zwarte gravel/zand liggen, niets voor mij. Er was een zwanen echtpaar met 4 jongen, heb ze gefilmd en gefotografeerd, leuk om te zien. Morgen weer door en zien wel hoe de dag verloopt en waar we terecht komen.

1. Liesbeth:
    Groetjes,

Liesbeth
  2. Elly:
    17 mei 2015
    Nou jullie beleven een hoop! Leuk, mooie foto's en wat een grappig caravannetje? Konijnenhokje op wielen!
    Gr uit kil Limbabwe.
    Elly xxx
  3. Jochem:
    Heey Omaa en Jan!
    Wat een plaatjes hé, wordt spontaan jaloers! Bedankt voor de liefe kaart, alleen als je thuis komt, moet je wat woorden vertalen, want snap niet echt wat er staat... Verder heel veel plezier en geniet ervan! Heel veel liefs, Jochem! Xx
  4. Dicky:
    17 mei 2015
    Wart genieten jullie!! En ik ook een beetje. Jullie rijden veel de
    zelfde route. Ik pak steeds het fotoalbum erbij. Leuk hoor!!
    Op naar Whistler. Liefs Dicky
  5. Alie:
    17 mei 2015
    Lieve mensen. We hebben jullie even niet op de voet gevolgt, maar zeker niet vergeten. Er was erg veel op de camping te doen. Alie heeft mijn caravan van binnen schoongemaakt en ik die van haar van buiten. 3 velden hoog gras gemaait en heggen geknipt, ik was total loss. Ik denk Gea, dat de slang harder van jou geschokken is. Op hemelvaartdag de mooie waterval Helmken gezien, prachtig. Vrijdag aan de Fraser rivier en een pittige rit en 2 x aan de dood ontsnapt, getver, maak het niet te spannend, het geeft zoveel troep. Een keertje meer steken is niet verkeerd. Zaterdag. Op het oorlogspad, met strepen en pijl en boog. Leuk dat jullie nog tijd vonden om naar een Rodeo te gaan kijken. Bij een foothouse staan is niet verkeerd. Tafeltje dekje naast de deur. En als daar geen plaats was geweest hadden jullie nog altijd uit kunnen wijken naar een politiepost, dat is wel zo veilig en vertrouwd, ja toch? Water en brood is daar altijd wel te verkrijgen. Voor Alie veel herkenning, niet op het politiebureau hoor! Vandaag Whistler, we zijn benieuwd. Mooie foto's! Groetjes Alie en Paul
  6. Anne/jan:
    18 mei 2015
    geweldig,wat een indrukken krijgen jullie te verwerken.Fijn dat jullie een goed reisverslag maken om zo de reis thuis nog eens over te doen.Geniet.Anne/Jan