van de oneindige wegen af (435 km)

5 mei 2015 - Cochrane, Canada

Vanochtend uit Kindersley vertrokken en hopen voorbij Galgary te komen.

Ik heb de eerste tijd gereden tot de koffie en Jan kwam met 2 ijstoeters heerlijk. Tijdens koffie drinken een wezel gefotografeerd die naast ons in het gras zat te eten en ook rechtop ging staan, leuk om te zien.Het is een eindelose vlakte waar we rijden (de Prairie)

Jan nam nu het stuur over, maar na een poosje kreeg hij buikpijn en stopte. bleek hij diarree te hebben.Fijn dat ik het stuur kan overnemen, goed dat we beide kunnen rijden over zo,n grote afstand.

Later  een broodje gegeten en ik weer verder gereden. op weg naar Calgary dus vandaag ik het meeste gereden. Wat een ontzettend groot wijds land en wat een enorm grote trucks rijden hier. Ook de campers of caravans zijn BIG, wij zijn er maar klein bij.

Ook staande langs de weg in het land Ja knikkers voor olie ? Of water ?.als we bij Galgary zijn hebben we 4066km, gereden, we zijn tevreden over onszelf en dat in 9 dagen en ook nog uitstapjes gemaakt en wat bekeken.

We staan nu in Cochrane aan het begin van de Rockys en we hebben fantasties weer, droog en zonnig met wat bewolking maar goed om te rijden.Bij het infocentrum veel papieren uitgezocht van de Rockeys, dat moet op de foto met de sneeuwberg op de achtergrond. We nemen de oude weg naar Banff. Ja Ja we gaan op onderzoek uit en komen dan zware bewolking tegen met hagelstenen en sneeuw.het kletterden het op ons daken de weg wordt wel drabbig. We gaan naar Village II in Banff waar we door kunnen rijden en zelf een plaatsje zoeken. De schrabbel zit op de tafel en op de brug en de sneeuw om onze oren. Het is hier  20.45 u. Direct nog een boek lezen en dan onder het dekbed

Voor jullie een fijne dag en een fijne vakantie voor mijn kinderen in Dubai en Gardameer. Tot de volgende keer Jan en Gea. Kusjes voor de kleinkinderen.

1. Janny en Johan:
    6 mei 2015
    Hier is het ook 8 uur 45 maar dan in de ochtend .
    Wij gaan vandaag een paar dagen naar Duitsland.
    Misschien hebben we geen WiFi dan weet je dat er geen berichtje komt. Mooie foto's , en wat hebben jullie al veel gereden .
    Ik hoop dat Jan weer gauw opknapt.
    De lieve groetjes en tot de volgende keer .
  2. P.Stouthamer:
    6 mei 2015
    Lieve mense. Dat is nog een een afstand, meer dan heen en weer naar zuid Spanje! Leuke naam van de camping Kindersley is de naam van de Amerikaanse boomkruiper. Heb weer even rond geneusd op internet. Cochrane Alberta, een plaatsje van 2000 inwoners, mooi gelegen. In de buurt is de Iroquois falls. Leuk om een watervlugge, schuwe wezel te zien en die zie je niet zomaar. Op de foto zien we de bomen uitlopen, ook daar de lente! Nu door naar Ontario en genieten van de Rockys, goede reis en veilige km verder. Jan, beterschap. Alie en Paul
  3. Elly:
    Hello Jan and Gea,
    Nou, dat is een mooi ritje. Ong 450 km per dag.
    Misschien zien jullie in de Rockies een paar beren.
    Veel plezier en Jan, beterschap!
    Greetz, Ellyxxx
  4. Greet:
    6 mei 2015
    dank oor het schrijven.Ook Alie en ik zijn vandaag weer onderweg geweest op het goede tijdstip!! Randenbroekerbos en langs het Sportfondsenbad, Vanmiddag bliksem inslag in het bos en 2 doden gisterenavond een deel van het dak van het Sportfondsenbad afgewaaid we vonden het wel raar vanmorgen dat het hele parkeerterrein naast het zwembad was afgesloten maar vanmiddag kwamen we er achter waarom. We hebben vandaag beiden goede engelbewaarders naast ons gehad!