Skyline ( 0 km) met bus

20 mei 2015 - Vancouver, Canada

Vanochtend weer gewekt door de zon, wat een heerlijk opstaan.
Gisteravond uitgezocht wat we konden doen en ook door Jan van andere Dreamers uit Breda om met de milleniumline naar het Waterfront te gaan en daar naar de Stoomklok te lopen die iedere 15 min.slaat en stoom uitblaast.We doen dat en worden door aardige mensen op weg geholpen heel leuk.  We zijn eerst met bus 101 gegaan en werden door een mevrouw, heel vriendelijk wegwijs gemaakt hoe we moesten overstappen en zij maar praten, bleek uit Bremen te komen en woonde al 50 jr. In Canada. We zijn overgestapt bij Metro Town en zo door naar Waterfront waar we lekker starbruchs cappuccino hebben genomen, net zoals in Dld. Een eetpaleis onder een winkelcentrum met allemaal verschillende eetgelegenheden. Daarna dus de klok opgezochtWe lopen het station uit en gaan rechts doch het bleek dat we links moesten voor de klok. We lopen dus de straat door en zien de klok niet, even vragen en wat bleek ik stond  eronder , lachen dus.en div. Winkels bekeken en weer wat souvenirs gekocht en magneten. We wilden een ijsje kopen maar voor 1bolletje 4.75 cad neertellen ongeveer 3.50€ was ons te gortig, dus dan maar naar de top of Vancouver revolving restaurant waar je draaiende de stad kan bekijken. Ja gaat met een lift via de buitenkant 167m omhoog en dan draait het plateau, wij daar heerlijk een soepje genomen en als je dessert een ijscreme met 2 bolletjes, slagroom en saus en wafeltje, was wel duurder dan het eerste niet genomen ijsje, maar ja zo hebben we wel wat gezien, je moet af en toe keuzes maken. Haha. Terug via de Expoline en overstap naar de milleniumline en bij lougheed station weer de bus 101 genomen en zo was het kringetje weer rond en waren we om even half zes weer bij ons rijdend huisje. Vlug lasagne uit de diepvriezer en een wijntje erbij buiten gaan zitten, beeld te warm voor binnen, daar de airco aangezet. Ja zo kan het weer verschillen van koud in Toronto tot echt warm hier in Vancouver. Morgen wordt het inpakken en sorteren voor wat we meenemen naar de andere camper.

1. Janny en Johan:
    21 mei 2015
    Hoelang hebben jullie nog om te genieten?

Nog veel plezier.groetjes.
  2. Elly:
    Ha ijsbolletjes,
    Geen foto van jullie onder de stoomklok genomen?
    Zo langzamerhand begint de terugreis.
    Maak er wat moois van en geniet!
    Gr, Ellyxxx
  3. P.Stouthamer:
    21 mei 2015
    Lieve mensen. Vancouver bezocht, helemaal goed. Wat een leuke trip hebben jullie gemaakt. De busverbindingen zijn daar prima, net weten hoe het allemaal werkt. Ja, Canadese erg vriendelijk, maar vooral nieuwsgierig waar je vandaan komt. Camper inleveren en op naar Vancouver eiland, zo groot als de BENELUX. Geniet het verder en dat lukt, als we jullie verslagen lezen. Nog een dikke week! Groetjes van Alie en Paul.
  4. Jan en Christine:
    21 mei 2015
    Stoomklok, Starbucks, Waterfront. Chinese wijk nog gezien is daar vlakbij. Toren hebben wij ook eens gedaan. Mooi.
  5. Dicky:
    21 mei 2015
    Ja, en de Chinese tuin daar vonden wij ook erg mooi. Prachtig
    aan de baai of haven van Vancouver. Sweet memories. Met de
    herinneringen zullen jullie ook veel plezier beleven. Liefs Dicky
  6. G de Bruin:
    21 mei 2015
    Bedankt voor jullie verhalen, maar morgen is Jan jarig dus bij deze alvast van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag. Fijne dag met z'n tweetjes en veel gezonde jaren toegewenst. Lieve groet van Gerda En Gerard.
  7. Ad schuurmans:
    22 mei 2015
    Jan op de eerste plaats van harte gefeliciteerd met je verjaardag ook Gea van harte gefeliciteerd ik vind.het heel fijn dat jullie heerlijk genieten maak van de verjaardag maar een onvergetelijke dag groetjes uit Dronten en nog veel plezier