Elk voor de deur (233 km) incl. 80 km. onverharde weg.

8 mei 2015 - Radium Hot Springs, Canada

Weer een prachtige dag de zon scheen vol op de bergen en ons,  dus de gordijntjes open en verrassing 3 Elken / wapitis voor ons venster dus snel foto,s gemaakt en Jan naar buiten plaatjes schieten. Dus dat is binnen. Vandaag van Banff  via A1 naar weg 93  Radium Hot Spring. Heel veel witte bergen echt genieten prachtige weg maar Gea reed en wilde een afslag nemen om te gaan lunchen, dat bleek een onverharde steenslag weg te zijn, ik wilde omkeren maar Jan die de kaart las zei dat ik door kon rijden,we hebben in de stof ons brood gegeten, want er kwamen vrachtauto's vol bomen langs. ja ja deze weg was 40 km lang en toen bij een steenmijn moesten we terug een aardige Canadees wees ons de weg maar praten zo snel en zo plat dat hij niet was te volgen en onze kaart niet begreep, maar wilde maar praten, we kwamen bijna niet van hem af. Wij terug die 40 km, met veel stof, vrachtauto's op de weg , maar onze camper ziet er gebruikt uit.

Toen de goede weg maar weer genomen en in Radium Hotspring gestopt op een mooie RV-Campground waar morgenvroeg de beddenboel in de wasmachine kan, want we hebben maar 1 stel.de kosten zijn maar cad. 350/500 per machine.  Hier zie je het voorjaar alles loopt uit en we staan aan een kabbelend beekje/riviertje. De Hotspring is 4 km. Dus niet te lopen dat is het nadeel van een camper boven een caravan met solo auto. We komen op Canyon RV resort -Radium Hotspring, BC.

1. Anne/jan:
    9 mei 2015
    Prachtige verhalen,ben zelf met Brecht en de kinderen een weekje op de camping geweest.Heel gezellig maar koud en veel wind.Zit nu weer bij de kachel al jullie reisverslagen te lezen.Zo leuk om jullie daar te volgen.Het enige wat ik kan zeggen is,geniet,geniet en nog eens geniet,die rugzak kan niet vol genoeg zijn.Warme groet Anne/Jan
  2. Elly:
    9 mei 2015
    Zijn weer mooie foto's! Prachtig land!
    Geniet er maar van elke dag!
    Gr, Ellyxxx
  3. Alie:
    9 mei 2015
    Lieve mensen. Wat een prachtige foto, Jan in de lente tooi. Jullie maken het wel spannend, even 40 km mis rijden is niet MIS. Maar zijn op plekken geweest die andere Camper bestuurders en passagiers niet zo snel gezien zullen hebben en de foto's zijn prachtig! De weg vragen in Twente, ook niet te verstaan. Ja Canadesen zijn vriendelijk en vooral nieuwsgierig waar je vandaan komt, wie weet misschien wel uit een land waar zijn roods liggen. Het is vaak de vaste vraag, waar je vandaan komt. Ja, elk voordeel heeft zijn nadeel en als je niet overal bij kunt komen, jammer dan. Het is niet anders. Veel plezier verder en geniet het samen. Groetjes van Alie en Paul