Icefield tour (104 km)

11 mei 2015 - Jasper, Canada

Toen naar de Columbia Iceglacier waar we in het wild hebben overnacht .Zonnig warm en droog een belevenis maar dat zien jullie wel op de foto's. We genieten echt van al dit moois. Jan is af en toe wel erg moe en ligt dan savonds vroeg in bed en ik kan dan de routes en alles bijschrijven van de dag. Zo is ieders taak geregeld en hebben we prima naar de zin.

Vanochtend scheen de zon heerlijk op onze camper en wij er snel uit om zo vroeg mogelijk met de ICER omhoog te gaan. Na het ontbijt naar de linkerkant van het centrum gereden en de camper gestald en kaartjes gekocht ( cad. 55.00 p.p.) en in de bus gestapt die ons omhoog bracht naar de Coloumbia Icefield rups auto. Dat was om 10.30 u. we waren met 6 man in zo'n grote CAR. hiermee gingen we naar e gletcher. Ons uitzicht was helder en zonnig en het was een geweldige ervaring. blij dat we het hebben gedaan. Bovenaan konden we uitstappen en dan loop je over de gletcher, wat glad is. Je kon nog hoger maar dat niet gedaan, want aan een gebroken been hebben we niets. Bij terugkomst naar het restaurant voor koffie en koek en toen doorgegaan naar Sunwapta falls waar we 1.3 km hebben gelopen. Het waren prachtige watervallen. Het was mooi om te lopen, ook nog even naar de slucht geweest en Jan had ondertussen thee gezet. Daarna weer op weg en via de 93A naar Jasper en de whistler camping, want de andere 2 waren dicht. de meeste gaan zó half/eind mei open.

We gaan nu RI. Vancouver waar we over 6 dagen moeten zijn. Het is nog ongeveer 750 km. We hebben er al ruim 5000km opzitten maar dat merk je niet in dit grote land en die grote  RV.

het is heel leuk daqt jullie met ons mee leven.